Locaties – Entree – Eten & drinken – Pers
Slaapplaatsen – Taal – Toegankelijkheid
Kinderen – Dieren
Locaties
Ru Paré
Chris Lebeaustraat 4, Amsterdam
https://rupare.nl
De 2.Dh5 festival programmasessies (zaterdag 25 & zondag 26) vinden wederom plaats in Ru Paré in Amsterdam.
Hoe bereik je Ru Paré?
Met het openbaar vervoer
Ru Paré ligt op 6 minuten lopen van metrostation Postjesweg of op 10 minuten lopen van trein-/metrostation Lelylaan. U kunt tram 1 of 17, bus 18 of metro 50 of 51 nemen.
Met de auto
Er zijn betaalde parkeermogelijkheden in de buurt tegen €4,50 per uur op zaterdag van 9:00 – 19:00 uur. Op zondag is parkeren gratis.
Budapest
De kick-off 2.Dh5 (vrijdag 24) wordt gehouden in de Budapest.
Hoe kom ik bij de Budapest?
Het is gelegen aan een voetgangersstraat (Pesthuislaan) nabij het Vondelpark.
Entree festival
2.Dh5 is op basis van donatie. We vragen een vrijwillige donatie van €5,- aan de deur en we serveren veganistisch eten tegen kostprijs. Er is geen voorverkoop van ’tickets’.
Zorg dat je contant geld meeneemt (niet pinnen), voor de lunch (op basis van donatie), drankjes en dinerkaarten.
Eten & drinken
Een kookploeg zal biologische veganistische lunch en diner serveren tegen kostprijs.
Pers, eigen- & sociale media
De activiteiten tijdens het festival zijn niet vrij toegankelijk voor journalisten. We vragen iedereen die opnames wil maken – tekst, audio of video – naar de infostand van 2.Dh5 bij de ingang te gaan voor details. Ook klachten over het gedrag van de pers kunnen bij de infostand worden ingediend. Gelieve ook geen personen te taggen of beelden te plaatsen waarop personen kunnen worden geïdentificeerd.
Slaapplaatsen
Voor mensen die willen overnachten: Er is een slaapplaats geregeld voor vrijdag- en zaterdagnacht in Amsterdam. Om te reserveren, stuur een e-mail naar slaapplek@2dh5.nl, en vergeet niet je eigen slaapzak en slaapmatje mee te nemen.
Taal
De sessies worden in het Nederlands of in het Engels gehouden. Voor elke workshop wordt de hoofdtaal in het programma aangekondigd. Voor wie geen Engels of Nederlands spreekt, is er op elk evenement een fluister-vertaalhoek.
Toegankelijkheidsinformatie
Deze toegangsnotitie is geïnspireerd op Casco’s toegang.
Fysieke toegang
De hoofdingang van het festival is bereikbaar vanaf de binnenplaats via de grote ijzeren trap vanaf de Thorn Prikkerstraat en met de lift rechtsonder de trap.
Toegang voor rolstoelen
De ingang van de lift bevindt zich onder de trap en is bereikbaar vanaf de Jan Eisenioeffeistraat. De lift is ook toegankelijk vanaf de grote binnenplaats door geleidelijk af te dalen via gelijkmatige treden, maar deze manier biedt geen consequente armleuningondersteuning of toegang tot een hellingbaan. Vanuit de lift komt u in de centrale hoofdruimte, die zich op de 2e verdieping bevindt.
De meeste zittingen bevinden zich op dezelfde verdieping als de grote zaal. Op die verdieping is ook een toegankelijk toilet.
De ‘gele kamer’ sessies en de chillruimte bevinden zich op de 3e verdieping. Er is een stoeltjeslift op de trap van de 2e verdieping naar de 3e verdieping. Er staat iemand bij de lift om te helpen voor en na de sessies.
Helaas is er geen lift om af te dalen naar de 1e verdieping. Maar er is een ingang naar de 1e verdieping vanaf de Chris Lebeaustraat.
Bij de infostand van het festival zal een kaart met routebeschrijving worden verstrekt. En omdat dit inderdaad maar een briefje is – neem a.u.b. rechtstreeks contact op met ons via info@2dh5.nl om specifieke vormen van assistentie en ondersteuning vooraf te coördineren.
Corona
Dit jaar zullen we zorgen voor goede ventilatie, en verder verwachten we van onze bezoekers dat ze gepaste afstand houden. Mondkapjes zijn niet verplicht, maar worden aangemoedigd.
Podcast
Voor degene door deze situatie moeilijk deel kunnen nemen aan het festival hebben we een podcast gestart waar we na het festival de sessies die zich daar voor lenen zullen plaatsen: podcast.
Praxis voor Aanwezigheid
Met het oog op onze bezoekers met meervoudige chemische gevoeligheden en auto-immuunziekten, vragen we je vriendelijk geen parfum te dragen tijdens je bezoek aan het festival.
Lage zintuiglijke ruimte
We zullen meerdere ruimtes in het gebouw hebben waar je ruimte kunt nemen en kunt ontspannen; we zullen ook een laag zintuiglijke/stimulerende ruimte hebben.
Kinderen
Voor deze editie zullen we extra aandacht besteden om het festival gezinsvriendelijker te maken.
Er komt een aparte kinderruimte met (met zorg geselecteerde) vrijwilligers. En we zullen ook binnen de locaties ruimte aanwijzen voor mama’s, papa’s & kleine mensjes als ze dat willen.
Kinderopvang
In een aparte zaal in Ru Paré staan vrijwilligers klaar om kids te vermaken gedurende 2.Dh5 sessies.
Wat kan je van ons verwachten?
- Vrijwilligers die oppassen worden met zorg uitgezocht;
- De plek waar kinderen verblijven is veilig, toegankelijk en passend ingericht voor kinderen;
- Er zal voldoende speelgoed aanwezig zijn zodat kinderen van verschillende leeftijden zich plezierig kunnen vermaken;
- We noteren het telefoonnummer van de ouder/verzorger, zodat we kunnen bellen als er iets aan de hand is;
- Er zullen gezonde snacks klaarliggen;
- Benodigdheden voor de hygiëne en verzorging van kids zijn aanwezig;
- Er geldt een maximaal aantal kinderen, afhankelijk van de hoeveelheid aanwezige vrijwilligers. Leidraad hiervoor is de beroepskracht-kindratio (BKR) zoals voorgeschreven door de GGD.
Omdat we met vrijwilligers werken, in plaats van gekwalificeerd pedagogische medewerkers, werken we met een lager maximum. Concreet: een vrijwilliger kan verantwoordelijkheid dragen voor:
- maximaal 1 baby;
- maximaal 2 kinderen van 1 tot 2 jaar;
- maximaal 3 kinderen van 2 tot 4 jaar;
- maximaal 4 kinderen van 4 tot en met 6 jaar;
- maximaal 5 kinderen van 7 en ouder.
Het maximaal aantal kinderen dat we opvangen per sessie is 6. Hierbij volgen we de wettelijke voorschriften voor kinderopvang, die voorschrijven dat een kinderopvang ten minste over 3,5 m² speelruimte per kind dient te beschikken. De zaal die we tot onze beschikking hebben is 20m².
Hoe werkt het?
De opvang is georganiseerd per sessie van 75 minuten. Opgeven kan op twee manieren:
Wil je verzekerd zijn van een plekje tijdens een specifieke 2.Dh5 sessie? Meld jouw kind vooraf aan voor een tijdslot, door een mail te sturen naar kids@2dh5.nl.
Je mag je kind uiteraard voor meerdere sessies opgeven. Als het gaat om aaneensluitende sessies is het wel de bedoeling dat ouders/verzorgers zorg dragen voor hun eigen kids tijdens de pauze(s).
Kijk je liever op de dag zelf of je kind naar de 2.Dh5 opvang wilt? Ook helemaal goed, er hangt een inschrijflijst bij de opvanglocatie om je kind op te geven voor een tijdslot. Kleine kans dat het dan al vol is.
Kolfruimte
Er is een privé ruimte aanwezig, de “Orange room”, waar je rustig en comfortabel kan kolven tijdens het festival. Kijk op de plattegrond of vraag iemand van het 2.Dh5 team waar je de zaal kan vinden.
Let even extra op
Wees alsjeblieft ook solidair met onze jongste kameraden en hun opvoeders; hoewel we een aparte kinderruimte zullen hebben, wijzen we binnen de lokalen ook ruimte aan voor mama’s, papa’s & kleine mensjes als ze dat willen.
Dieren
Hulphonden, hulpdieren en begeleiders zijn allemaal welkom.
Andere behoeftes
Mocht je specifieke benodigdheden hebben, neem dan contact met ons op via info@2dh5.nl en dan doen we ons best om er samen uit te komen.